رزرو وقت مشاوره

بررسی شانس های مهاجرت

02126421612

||  

مهاجرت ورزشکاران و هنرمندان

  ||


 
 

اخذ ویزای P ؛ بهترین روش برای ورود ورزشکاران و هنرمندان
مهاجرت از طریق ورزش اصطلاحی است که برای مهاجرت ورزشکاران و یا مربیان ورزشی و یا داوران مسابقات ورزشی به کار میرود.

 

مهاجرت ورزشکاران و هنرمندان به امریکا
 از جمله روش‌های مهاجرت موقت ورزشکاران، هنرمندان و مشاغل مربوط به سرگرمی به آمریکا استفاده از ویزای P است. کشور آمریکا به دلیل داشتن امکانات و فرصت‌های خوب در صنعت ورزش و هنر، از محبوب‌ترین مقاصد برای افراد شاخص فرهنگی، هنری و ورزشی است.
به دلیل نوع فعالیت اشخاص و گروه‌های ممتاز و معروف در زمینه سرگرمی، هنری و ورزشی، این افراد ممکن است برای رویداد، مسابقه و یا اجرای برنامه به کشوری دیگر سفر کرده و برای این منظور احتیاج به ویزا دارند. حضور این گروه از افراد در کشور آمریکا به دلیل برنامه کاری خاص و در مدت محدودی بوده و اقامت آن‌ها دائم نخواهد بود.
بنابراین توجه داشته باشید که ویزای P آمریکا، ویزای غیرمهاجرتی است، به منظور اقامت موقت در کشور آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و با ویزای مهاجرتی برای این اشخاص متفاوت است. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که منظور از افراد شاخص در صنعت سرگرمی، هنر و ورزش، کسانی هستند که در یکی از زمینه‌های فعالیت گفته شده شهرت و برجستگی جهانی دارند. این نوع ویزا معمولا تا یک سال اعتبار دارد. در صورت نیاز و با توجه به وضعیت و شرایط، قابل تمدید است.
در این مقاله ابتدا به معرفی ویزای P آمریکا پرداخته، درباره انواع آن توضیح می‌دهیم. سپس درباره شرایط دریافت ویزای P آمریکا و نحوه بررسی صلاحیت افراد واجد شرایط صحبت کرده و بعد از آن، شرایط و نحوه دریافت ویزای خانواده آن‌ها را توضیح می‌دهیم. همچنین مدارک لازم برای دریافت ویزای P آمریکا را عنوان کرده و در نهایت به سولات پرتکرار درباره ویزای P آمریکا برای هنرمندان و ورزشکاران پاسخ می‌دهیم.

 

ویزای P آمریکا چیست؟
ویزای p آمریکا، نوعی ویزای کار موقت است و به افراد شاخص و مشهور در زمینه‌های هنری، ورزشی و صنعت سرگرمی اختصاص دارد. هدف از صدور این ویزا، اجازه ورود این گروه برای شرکت در رویدادهای مختلف، اجرا و یا مسابقه در خاک کشور آمریکا است. اقامت ایشان موقتی بوده و زمان آن بستگی به مدت اعتبار ویزای P دارد که معمولا اعتبار ویزای P یک ساله است و البته قابلیت تمدید را دارد.
منظور از "هنر"، فعالیت در زمینه‌های خلاق هنرهای زیبا، هنرهای تجسمی، هنرهای اجرایی مثل تئاتر و سایر هنرهای شناخته شده است. همچنین منظور از "صنعت سرگرمی"، رسانه، فیلم، موسیقی و... است.

 

انواع ویزای P آمریکا
بعد از معرفی ویزای P آمریکا، در این قسمت به انواع دسته بندی این ویزا می‌پردازیم. ویزای P آمریکا چهار نوع طبقه‌بندی دارد و یکی از آن ویزاها به همسران و فرزندان هنرمندان و ورزشکاران معروف و برجسته، اختصاص دارد. P-1، P-2، P-3 و P-4 انواع ویزای P آمریکا بوده و ویزای P-1 نیز دو نوع P-1A و P-1B را شامل می‌شود.
P-1A مربوط به ورزشکاران حرفه‌ای (انفرادی و یا گروه ورزشی)
 P-1B مربوط به گروه هنری شناخته شده
 P-2 برای یک هنرمند تحت برنامه فرهنگی تبادلی
 P-3 برای اجرا، تدریس و مربیگری هنرمند در کشور آمریکا به منظور ارتقای فرهنگی
ویزای همراهان ((P-4   برای همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال هنرمندان و ورزشکاران متقاضی ویزا است که می‌توانند ویزای P-4 را دریافت کنند. 
جهت کسب اطلاعات بیشتر ، وقت مشاوره رزرو نمایید.

 

 

مهاجرت ورزشکاران و هنرمندان به استرالیا
ویزای کوتاه مدت موقت ساب کلاس 408:

اگر شما به عنوان یک ورزشکار حرفه ای و یا آماتور برای یک باشگاه بازی می کنید ، ویزای موقت کوتاه مدت سابکلاس 408استرالیا گزینه ای مناسب برای شما جهت ورود به این کشور می باشد. این ویزا برای افرادی که تمایل دارند از طریق داوری رویدادها و یا مسابقات ورزشی در این کشور حضور یابند نیز مناسب خواهد بود. این ویزا همچنین شامل حال افرادی که قصد دارند ظرف مدت ۳ ماه با دعوت از سازمان های ورزشی استرالیا به این کشور سفر کنند نیز خواهد شد. با استفاده از این نوع ویزا شما و خانواده تان می توانید تا حداکثر 2 سال در استرالیا اقامت داشته باشید. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود تا به دفعات تا زمانی که ویزای شما اعتبار دارد به این کشور مسافرت کنید و در رفت و آمد باشید. اما توجه داشته باشید، تنها در حوزه ی های مربوط به فعالیت های ورزشی می توانید مشغول به کار شوید و اجازه ی کار در سایر مشاغل در استرالیا را نخواهید داشت. مدت حضور شما در خاک استرالیا بستگی به ماهیت فعالیت ورزشی شما خواهد داشت به طور مثال اگر برای یک رقابت منطقه ای ورزشی شرکت دارید، به طور معمول تا پایان فصل ورزشی می توانید در استرالیا حضور داشته باشید. اما همانظور که گفته شد مدت اعتبار ویزای شما می تواند تا حداکثر 2 سال ادامه یابد.

هزینه ی این سابکلاس برای درخواست دهنده ی اصلی آن 285 دلار استرالیا خواهد بود که برای سایر اعضای خانواده می بایست هزینه جداگانه پرداخت گردد.
اگر به هر دلیلی اسپانسر و یا سازمان حمایت کننده ی شما همکاری با شما را قطع کند شما 2 راه در پیش رو خواهید داشت:
اگر واجد شرایط هستید برای ویزای جدیدی درخواست دهید
پس از قطع همکاری با سازمان و یا حامی ورزشی، ظرف مدت 28 روز خاک استرالیا را ترک نمایید.
ساب کلاس 124 برای استعداد های درخشان:
افرادی که در سطح بین المللی در حوزه ی های مختلف ورزشی ، علمی و یا هنری افتخار آفرین بوده اند وسرشناس هستند میتوانند از طریق ساب کلاس 124 برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنند. نکته مهم در خصوص این ویزا این است که فرد متقاضی، باید در زمان اقدام برای ویزا، حداقل در دو سال گذشته در درجات بالای فعالیت هنری و یا ورزشی خود قرار داشته باشد. علاوه بر این باید به اداره ی مهاجرت استرالیا اثبات گردد که حضور شما در استرالیا از این طریق می تواند سبب اعتلای فرهنگ، هنر و یا جامعه ی علمی این کشور شود و شما صرفا در رشته ی خودتان می توانید در استرالیا مشغول به کار شوید.
حداقل مدرک زبان مورد نیاز به این منظور، آیلتس 4.5 و یا معادل آن می باشد. هزینه ی صدور ویزا برای درخواست دهنده ی اصلی آن 3810 دلار استرالیا، برای همسر 1910 دلار و برای فرزند 995 دلار استرالیا می باشد. این ویزا هیچ گونه محدودیت سنی برای شما نخواهد داشت. لازم به ذکر است که دریافت این ویزا نیاز به اسپانسر و یا سازمانی معتبر در استرالیا که شما را مورد حمایت قرار دهد دارد.

 
1402/01/27

|| سایر روشهای مهاجرت در دیگر کشور ها ||

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top