رزرو وقت مشاوره

بررسی شانس های مهاجرت

02126421612

||  

مهاجرت جاب سیکر به سوئد

  ||


 
 
جاب سیکر سوئد
جهت جاب سیکر سوئد اگر تحصیلات خود را در سطح پیشرفته (کارشناسی ارشد یا دکتری) را به پایان رسانده اید، می توانید اجازه اقامت را برای آمدن به سوئد و جستجوی کار در سوئد یا بررسی فرصت هایی برای راه اندازی کسب و کار خود را دریافت کنید. این مجوز ممکن است برای حداقل 3 ماه و حداکثر 9 ماه اعطا شود. ما در تمامی این مراحل به شما کمک می کنیم!
سوئد یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که در میان سایر کشورها از رتبه بالای رفاه اجتماعی برخوردار است. بنابر آمار انتشار یافته از سازمان US news، کشور سوئد سومین کشور شناخته شده در زمینه مهاجرت است، به گونه‌ای که تنها در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۳۲ هزار نفر به این کشور مهاجرت کرده‌اند. کشور سوئد یکی از کشورهای واقع در شمال اروپاست که دارای مرز مشترک با کشورهای دانمارک، نروژ و فنلاند است. این کشور با جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر، بزرگ‌ترین کشور اروپای شمالی و حوزه اسکاندیناوی است. زبان رسمی مردم این کشور، سوئدی بوده اما برای کار در برخی از مشاغل آن همچون مهندسی، نیازی به تسلط بر زبان سوئدی نیست!
نوعی از ویزای کار وجود دارد که به آن ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر سوئد می‌گویند. در این نوع ویزا به فرد متقاضی این اجازه داده می‌شود که به مدت حداکثر 9 ماه در خاک کشور سوئد اقامت داشته باشد تا بتواند در این مدت، کار دلخواه خود را پیدا کند.
آن دسته از متقاضیانی که برای ویزای جاب سیکر سوئد و یا بررسی فرصت‌ها به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکار خود در سوئد اقدام می‌کنند، باید تحصیلات مربوط به مدرک را در سطح پیشرفته به دست آورده باشند؛ علاوه بر این از قبل باید به‌منظور جستجوی شغل موردنظر خود و یا بررسی فرصت‌ها برای ایجاد کسب‌وکار مدنظر، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده باشند.
یکی دیگر از موارد مهم به‌منظور دریافت مجوز اقامت این است که فرد بتواند در طول دوره‌ای که برای مجوز اقامت درخواست می‌کند، تأمین مالی شود و همچنین میزان سرمایه کافی برای تأمین هزینه سفر خود به سوئد و همچنین بازگشت به کشور مبدأ را داشته باشد.
مورد دیگر این است که شما باید بیمه درمانی جامع معتبر در کشور سوئد داشته باشید. شما باید بیمه درمانی جامع داشته باشید.
بیمه باید کل دوره ویزای جاب سیکر سوئد را که برای آن درخواست مجوز می کنید، پوشش دهد. بیمه باید هزینه های اورژانس، مراقبت های پزشکی، بستری شدن در بیمارستان، مراقبت های دندانی و بازگشت احتمالی به بیمارستان بنا به دلایل پزشکی را پوشش دهد. شرایط بیمه برای بیمه نامه ای که گرفته اید باید به درخواست شما پیوست شود.
 
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که پاسپورت شما باید برای همه مدت‌زمانی که قصد اقامت در سوئد را دارید، معتبر باشد؛ به همین دلیل چنانچه اعتبار گذرنامه شما در حال تمام شدن است، باید آن را تمدید کنید، زیرا این امکان وجود ندارد که برای مدتی بیش از اعتبار پاسپورت خود، مجوز دریافت کنید.
آخرین شرط برای دریافت مجوز اقامت ویزای جاب سیکر سوئد این است که شما باید اخیراً در خارج از کشور سوئد سکونت داشته باشید.
 
 
تجربه کاری
جهت اخذ ویزای جاب سیکر سوئد لازم است در زمینه تحصیلی خود تجربه کاری مفید داشته باشید. اما ممکن است بتوانید بعد از ورود به سوئد موقعیت شغلی متفاوتی پیدا کنید که بستگی به شرایط شما و کارفرما دارد.
 
ویزای شنگن
باید توجه داشته باشید که قبولی در این برنامه لزوما به معنی مجوز ورود به سوئد نیست و بعد از قبولی باید درخواست تان که شامل کلیه موارد لازم برای اخذ ویزای شنگن هست، را به سفارت سوئد ارایه دهید.
 
امور مالی
در مورد هزینه های زندگی در سوئد ، طبق اعلام اداره مهاجرت، لازم است شما تمکن مالی به میزان روزانه 450 کرون و ماهانه 13 هزار کرون (بسته به میزان درخواست شما برای مدت زمان اقامت تان) را احراز کنید.
 
زمان اخذ پذیرش
با توجه به اینکه برنامه جاب سیکر سوئد در تیر 1401 معرفی و منتشر شده است، طبق اعلام اداره مهاجرت سوئد بررسی هر پرونده تا 4 ماه ممکن است طول بکشد.
 
زمان اعتبار ویزا
مدت زمان اعتبار ویزای شما جهت جستجوی کار در سوئد ، حداقل 3 و حداکثر 9 ماه است. شما می توانید این زمان را در برنامه ارسالی خود به اداره مهاجرت سوئد پیشنهاد دهید.
 
مدرک تحصیلی
برای اینکه در برنامه جاب سیکر سوئد یک مدرک به عنوان سطح پیشرفته محسوب شود، باید با مدرک کارشناسی ارشد 60 واحدی، مدرک کارشناسی ارشد با 120 واحدی، مدرک حرفه ای به ارزش 60 تا 330 واحد یا مدرک تحصیلات تکمیلی / دکترا مطابقت داشته باشد.
 
الزامات برای درخواست شرکت در برنامه جاب سیکر سوئد
برای ایجاد یک درخواست، شما لازم است:
_ دانش زبان B2 زبان انگلیسی یا زبان سوئدی داشته باشید. (مدرک اختیاریست، اما می تواند تاثیر مثبت در فرایند قبولی شما داشته باشد)
_ کپی صفحاتی در گذرنامه شما که شامل: اطلاعات شخصی، عکس، امضا، شماره پاسپورت، کشور صادرکننده، مدت اعتبار، مهر ورود و اگر اجازه زندگی در کشورهایی غیر از کشور مبدا خود را دارید (کپی ها باید شبیه باشند).
_ کپی گواهی ارزیابی
_ رونوشت رسمی سوابق تحصیلی که دوره های آموزشی شما را نشان می دهد.
_ کپی از صورتحساب های بانکی یا سایر اسنادی که نشان می دهد در طول دوره ای که برای اجازه اقامت جاب سیکر سوئد درخواست می کنید، بودجه کافی برای تامین خود دارید. اگر مجوز بانک مرکزی یا معادل آن برای خروج پول از کشور شما مورد نیاز است، باید چنین مجوزی را داشته باشید.
_ کپی مدارکی که نشان می دهد شما بیمه درمانی جامعی دارید که در سوئد معتبر است.
قادر به پرداخت هرگونه هزینه برای برنامه از طریق کارت اعتباری یا کارت نقدی باشید. ممکن است لازم باشد برخی از اسناد را ترجمه کنید. توضیح بیشتر: اگر گواهی امتحان و ریز نمرات رسمی شما به زبانی غیر از انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی یا هر یک از زبان های نوردیک صادر شده باشد، باید به سوئدی یا یکی از زبان های فوق ترجمه شود. ترجمه باید توسط مترجم مجاز انجام شود. کپی مدارک اصلی و اسناد ترجمه شده را ضمیمه درخواست خود کنید.
 
هزینه زندگی در شهرهای سوئد 2022-2023
حقوق ها در سوئد بالاست، اما با هزینه های بالای زندگی رابطه مستقیم دارد. هنگام برنامه ریزی برای نقل مکان خود به سوئد، موارد عملی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا پس انداز شما را تخلیه نکند. برای مثال، آماده شدن برای یافتن جابه‌جایی کوتاه‌مدت در حالی که با گزینه‌های مسکن رو به کاهش همیشه رقابت می‌کنید، کمک زیادی به آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر کردن جابه‌جایی شما خواهد کرد.
چه در ماه آینده به سوئد نقل مکان کنید و چه در فکر مهاجرت در سال آینده هستید، از این راهنما استفاده کنید تا همه چیزهایی را که برای آماده شدن باید بدانید. ما موضوعاتی مانند نحوه ایمن سازی ارتباطات مانند وای فای و سیم کارت و همچنین هر آنچه که در مورد رانندگی و حمل و نقل عمومی در کشور و شهرهای بزرگ نیاز دارید را پوشش می دهیم.
برای کمک به محاسبه هزینه زندگی در سوئد و شهرهای آن در این اینجا، از داده های شرکت Numbeo به عنوان راهنما استفاده کرده ایم. این اطلاعات از ساکنان واقعی هر یک از این شهرها جمع آوری شده است، اگرچه شاید برای شهرهای کوچکتر با جمعیت کمتر کمی قابل اعتمادتر باشد.
محاسبات تخمینی هزینه زندگی در جدول زیر با هدف پوشش کل هزینه های زندگی از جمله هزینه اجاره مسکن، که می تواند در سوئد نسبتا بالاست، می باشد. کسانی که به دنبال به اشتراک گذاری آپارتمان شان هستند، ممکن است بخواهند از شهرهای با ارقام پایین تر استفاده کنند.
با این حال، واضح است که تصور همه از یک سبک زندگی معمولی کاملاً متفاوت است، بنابراین این اطلاعات فقط به عنوان یک راهنمای تقریبی طراحی شده است و اگر بودجه لازم را داشته باشید، در زمان استفاده از ویزای جاب سیکر سوئد به نفع شما خواهد بود! 
استکهلم           ماهانه 1250- 2000 یورو Stockholm
گوتنبرگ           ماهانه 1100- 1700 یورو Gothenburg
واستراس          ماهانه 1100- 1650 یورو Vasteras
اوپسالا            ماهانه 1100 – 1650 یورو Uppsala
مالمو                 ماهانه 1050 – 1600 یورو Malmo
لینکوپینگ            ماهانه 1050 – 1600 یورو Linkoping
اوربرو             ماهانه 1000 – 1550 یورو Orebro
هلسینگ بورگ                  ماهانه 1000 – 1550 یورو Helsingborg
جنکوپینگ Jonkoping
 
حوه درخواست ویزای جستجوی کار سوئد
شما فرم اجازه اقامت جاب سیکر سوئد برای افراد واجد شرایط برای جستجوی کار یا راه اندازی کسب و کار را پر می کنید. در فرم درخواست ذکر شده است که چه مدارکی را باید پیوست کنید. در فرم درخواست نامه رضایت نامه ای به شورای آموزش عالی سوئد برای تماس با مؤسسات آموزشی در کشور شما برای تأیید مدارک تحصیلی شما وجود دارد. مهم است که رضایت نامه را به درخواست خود پیوست کنید.
 
شما باید فرم و مدارک پیوست را در سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور محل اقامت خود ارسال کنید. اگر امکان درخواست در کشور شما وجود ندارد، باید در سفارت یا سرکنسولگری که نزدیک ترین کشور به کشور محل زندگی شما است، درخواست دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند اخذ ویزای جاب سیکر سوئد قبل از ارسال درخواست با سفارت یا کنسولگری تماس بگیرید. چنانچه شما در زمان دوره مجوز خود در سوئد توانستید یک شغل پیدا کنید، باید از داخل کشور برای دریافت مجوز کار اقدامات لازم را انجام دهید.
 
اما توجه داشته باشید که قبل از درخواست مجوز جدید شما اجازه برای شروع کار ندارید؛ علاوه بر این هنگامی که شما برای مجوز کار درخواست می‌دهید، می‌توانید در زمانی که اداره مهاجرت سوئد در حال بررسی درخواست جدید شما است، کار کنید. اگر در سفارت یا کنسولگری کل درخواست می دهید، هزینه را هنگام تحویل درخواست خود پرداخت می کنید. برای کسب اطلاعات در مورد هزینه، با سفارت مورد نظر یا کنسولگری تماس بگیرید زیرا آن ها از مقررات هزینه ای مشابه با آژانس مهاجرت پیروی نمی کنند.
 
زمانی که درخواست شما را دریافت شد.
پس از ارائه درخواست برای اجازه اقامت جاب سیکر سوئد ، اداره مهاجرت سوئد در مورد پرونده تصمیم گیری می کند. نتیجه این پرونده‌ها به ایمیل فرد متقاضی ارسال می‌شود و چنانچه فرد خواهان بررسی مجدد باشد، بار دیگر به تقاضای او رسیدگی خواهد شد. البته شما می‌توانید برای دریافت رأی حضوری با در دست داشتن پاسپورت خود به سفارت سوئد در کشوری که هستید، مراجعه کنید. چنانچه با تقاضای شما موافقت شده باشد، در کمتر از یک ماه کارت اقامت به سفارت محل زندگی شما ارسال می‌شود؛ علاوه بر این چنانچه با اجازه کار نیز موافقت شده باشد، با توجه به مدت‌زمان گذرنامه شما، مجوز اقامت جاب سیکر سوئد برای شما صادر می‌شود.
پس از تصمیم گیری
اگر بیش از سه ماه مجوز دریافت کنید، کارت اجازه اقامت جاب سیکر سوئد دریافت خواهید کرد. این کارت مدرکی است مبنی بر اینکه شما مجوز حضور در سوئد را دارید و حاوی اثر انگشت و عکس شما و سایر اطلاعات است. اگر برای سفر به سوئد نیاز به ویزای ورودی دارید، باید به سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور محل اقامت خود مراجعه کنید تا در اسرع وقت از شما عکس گرفته شود و اثر انگشت خود را ارائه دهید. لطفا قبل از مراجعه با سفارت یا کنسولگری تماس بگیرید. اگر نیازی به ویزای ورود ندارید، باید
 
برای ارائه اثر انگشت و عکس گرفتن پس از ورود به سوئد وقت بگیرید. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که قبل از سفر به سوئد باید برای درخواست و دریافت مجوز خود اقدام کنید. اگر برای جستجوی کار یا بررسی شرایط شروع کسب و کار به شما اجازه اقامت داده شده است، در زمانی که در سوئد هستید، اجازه کار ندارید.
 
اگر در سوئد شغلی پیدا می کنید یا کسب و کار خود را راه اندازی می کنید.
اگر در طول دوره مجوز در سوئد کار پیدا کنید، می توانید از داخل کشور برای مجوز کار اقدام کنید. قبل از درخواست مجوز جدید، مجاز به شروع کار نیستید. هنگامی که برای مجوز جاب سیکر سوئد درخواست دادید، می توانید در حالی که اداره مهاجرت سوئد درخواست جدید شما را بررسی می کند، کار کنید. شما فقط مجاز به کار برای کارفرما و در حرفه ای هستید که برای آن درخواست مجوز داده اید.
 
اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کار در سوئد دارید، می توانید برای اجازه اقامت به عنوان یک فرد خوداشتغال در سوئد درخواست دهید و کسب و کار خود را اداره کنید. در همین مدت، اداره مهاجرت سوئد درخواست شما را بررسی می کند. جهت هرگونه کمک و راهنمایی می توانید از طریق تماس،چت در واتس آپ یا صفحه پرسش و پاسخ در مورد ویزای جاب سیکر سوئد سوالات مورد نظر خود را مطرح کنید.
 
آیا ویزای جاب سیکر سوئد برای ایرانیان صادر می شود؟
بله ، در ماه جوئن 2022 قانون جدید جاب سیکر سوئد منتشر شده و به همه افراد در سراسر دنیا اجازه شرکت در این برنامه داده شده است
 
چه مدت طول میکشد تا این ویزا صادر شود؟
طبق اعلام اداره مهاجرت سوئد کمتر از 4 ماه هر پرونده پایش و نتیجه به متقاضی اعلام خواهد شد
 
آیا مدرک زبان برای شرکت در برنامه جاب سیکر سوئد الزامیست؟
خیر، اما داشتن دانش زبان به شما در کاریابی کمک زیادی خواهد کرد
 
آیا تجربه کاری مرتبط با تحصیلات برای شرکت در برنامه جاب سیکر سوئد الزامیست؟
خیر، اما در هنگام مصاحبه با کارفرما داشتن تجربه کاری می تواند موثر باشد
 
اگر در سوئد تحصیل کنیم ، بعد از فارغ التحصیلی شامل این ویزا می شویم؟
خیر، برای اخذ ویزای جستجوی کار سوئد، حتما باید از خارج از سوئد اقدام کنید
 
چقدر فرصت داریم در برنامه جاب سیکر سوئد شرکت کنیم؟
کشور سوئد حتی در دوران قبل از کرونا کمبود نیروی کار داشت. برنامه جاب سیکر ویزا از ماه جوئن 2022 منتشر شده است و طبیعتا با تبلیغات گسترده با گذشت زمان شانس شرکت در قبولی کم خواهد شد
 
آیا بعد از پیدا کردن کار می توانیم مشغول به کار شویم؟
در ابتدا بعد از یافتن کار باید با مراجعه به اداره مهاجرت سوئد ویزای جاب سیکر سوئد را به ویزای اقامت کاری تبدیل کنید. به محض ارسال درخواست می توانید شروع به کار کنید.
لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2022 - 2023
در سوئد مشاغل زیادی وجود دارند که  تقاضای زیادی دارند. آژانس مهاجرت سوئد فهرستی از تمام مشاغلی که در حال حاضر با تقاضای زیاد و کمبود نیروی کار در سوئد مواجه هستند، منتشر کرده است. این لیست کمبود شغل در سوئد بر اساس آمار آژانس کار سوئد، پلیس و وزارت امور خارجه است و شما می توانید با در نظر گیری این فهرست اقدام به شرکت در برنامه جاب سیکر سوئد نمایید.
کارگران ساختمانی ورنی و نقاشان صنعتی
اپراتور ماشین آلات ساختمانی راننده کامیون
داروساز راننده قطار
کاردرمانگران دکتر
معماران و نقشه برداران معلمان در رشته های حرفه ای
نانواها و قنادی ها حرفه های فرآوری سنگ معدن و حفاری چاه
ماماها اپراتور ماشین آلات، صنایع لاستیک، پلاستیک و لوازم التحریر
پرستار بچه اپراتور ماشین آلات، محصولات شیمیایی و دارویی
بارمن نجار و اپراتور ماشین آلات در صنعت چوب
متخصصین مددکاری اجتماعی نصاب ماشین آلات و اپراتور ماشین در کارهای فلزی
کارگران بتن منشی های پزشکی و مدیران مراقبت
تحلیلگران زیست پزشکی بازرسان محیط زیست و بهداشت
ارزیاب کمک های اجتماعی توسعه دهنده نرم افزار و سیستم
رانندگان اتوبوس و تراموا نصاب تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی
کارگران ورق فلزی ساختمان و تهویه مکانیک وسایل نقلیه موتوری و تعمیرکاران وسایل نقلیه
مهندس عمران در ساخت و ساز آجرکار
مهندس عمران در رشته مهندسی برق نقاش
مهندس عمران مهندسی شیمی تکنسین های شبکه و سیستم
مهندس عمران در لجستیک و برنامه ریزی تولید کشاورز (گیاهان کشاورزی، میوه ها و توت ها)
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دستیاران شخصی
کنترل کننده اپراتورهای فرآیند، صنایع چوب و کاغذ
برقکار توزیع ناظر فرآیند در صنایع شیمیایی
تکنسین گرمایش و آبرسانی روانشناسان
مهندس عملیات، IT گیرندگان
تعمیرکاران الکترونیک و برقکار ارتباطات اقتصاددانان حسابداری
مدیر املاک حسابرسان
مدیر املاک پرستاران اشعه ایکس
نجاران کارگران بهداشتی
مهندس مکانیک دقیق کارگران جنگل
مونتاژ کننده ماشین آلات مکانیکی سرایدار
آرایشگاه ها قصاب و قصاب
فیزیوتراپیست ها آهنگران
راننده ماشین آلات کشاورزی و جنگلداری مدیر بیمه های اجتماعی
فروشنده تجارت دبیر اجتماعی
معلم مهد کودک پرستاران متخصص در مراقبت های بهداشتی اورژانسی
نجار پرستاران متخصص در مراقبت های بهداشتی عمومی
معلم مدرسه ابتدایی معلمان و مربیان با نیازهای ویژه
پرستاران حمل و نقل و کارگزاران حمل و نقل
معلم دبیرستان مشاوران راهنما
سرکارگر و پیشخدمت پاک کننده ها
برقکار صنعتی داربست ساز
مهندسان و تکنسین های ساختمانی تکنسین پشتیبانی، IT
تکنسین های مهندسی برق جوشکارها
مهندسان و تکنسین های صنعت، تدارکات و تحلیلگران سیستم و معماران فناوری اطلاعات
برنامه ریز تولید مدیر سیستم
مهندسان و تکنسین های شیمی و مهندسی شیمی تستر سیستم و رهبر آزمایش
مهندسان مکانیک بازرسان امنیتی
خریداران و خریداران نصب کننده های سقف
برق کار نصب و سرویس بهداشت دهان و دندان
وکلا دندانپزشک
سرآشپزها و سرورها پرستاران دندانپزشکی
افسران زندان و آزمایشی تکنسین های دندانپزشکی و مهندسان ارتوپد
متصدیان راننده تاکسی
تکنیک های خنک کننده و پمپ حرارتی فروشنده تلفنی
مهندسین آزمایشگاه مترجمان
کمک پرستار مدیر حمل و نقل و هماهنگ کننده حمل و نقل
نگهبانان و نگهبانان راننده کامیون
پرورش دهندگان نباتات و دامپروران با عملیات مختلط کارگران چوب و نجار
معلمان دانشگاه و کالج باغبانان
پرورش دهندگان و نگهبانان حیوانات مزرعه کارگر ورق فلز
دامپزشکان میزبانان و مدیران داخلی را آموزش دهید
لوله کش ها تعمیرکاران مکانیک و تعمیرات ماشین آلات
مراقبین و حامیان مسکن کمک پرستار، مراقبت در منزل و خانه سالمندان
 
 
 
1402/01/27

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top