رزرو وقت مشاوره

بررسی شانس های مهاجرت

02126421612

||  

مهاجرت جاب سیکر به آلمان

  ||


 
 
ویزای جاب سیکر آلمان
 ویزای جاب سیکر آلمان (گاهی ویزای کارجویان آلمان نیز ترجمه می شود) به شما این فرصت را می دهد تا به مدت 6  ماه در آلمان به دنبال شغل مناسب خود بگردید.
 در صورت پیدا کردن شغل و اخذ قرارداد کاری با کارفرما، شما این امکان را خواهید داشت که ویزای جاب سیکر خود را به ویزای کار آلمان تبدیل کنید.
21 الی 36 ماه کار در آلمان می تواند اقامت دائم و سپس پاسپورت را برای شما به همراه داشته باشد.
دولت آلمان به دلیل رشد منفی جمعیت کشورش تصمیم گرفته است جهت تامین نیروی کار متخصص خود، امکان جستجوی کار در آلمان را به افرادی کارشناس و ماهر، با سابقه کاری در کشور خودشان بدهد.
 
تفاوت جاب سیکر و جاب آفر
همانطور که گفتیم جاب سیکر یک نوع ویزا است و دارنده ویزای جاب سیکر می تواند با آن وارد خاک کشور مقصد شود و سپس برای پیدا کردن کار اقدام کند. اما جاب آفر ویزا نیست بلکه یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای خارجی است.
با جاب افر نمی توانید وارد خاک هیچ کشوری شوید بلکه با در دست داشتن جاب آفر می توانید برای گرفتن ویزای کاری یا برای یک برنامه مهاجرتی مرتبط اقدام کنید و سپس با اخذ ویزا وارد کشور مورد نظر شوید.
تفاوت جاب آفر آلمان با جاب سیکر آلمان چیست؟
جاب آفر (JOB OFFER) به مفهوم دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی و عقد قرارداد کاری و سپس مهاجرت به این کشور است. اما در ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر (JOB SEEKER) شما به عنوان متقاضی اشتغال در آلمان می‌توانید به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار متناسب با سابقه کاری و رشته تحصیلی خود بپردازید. یکی از مهمترین مزایای ویزای جاب سیکر، امکان دریافت ویزای 6 ماهه آلمان بدون نیاز به ارائه مدرک دانشگاهی است. البته این قانون جدیداً تصویب شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.
 
آیا جاب آفر آلمان با بلوکارت آلمان متفاوت است؟
بلوکارت آلمان تنها به متقاضیانی اعطا می‌شود که میزان حقوق ناخالص دریافتی آن‌ها به صورت سالانه بیشتر از 54 هزار یورو باشد. بنابراین اگر برای شغلی که برای آن اقدام به دریافت ویزا کرده‌اید، سالانه حقوقی کمتر از 54 هزار یورو به شما پرداخت می‌شود، تنها می‌توانید ویزای کاری آلمان یا ویزای جاب آفر آلمان را دریافت کنید. از عمده‌ترین تفاوت‌های میان ویزای بلوکارت آلمان و ویزای کاری آلمان می‌تواند به دریافت اقامت دائم پس از 21 ماه الی 36 ماه اشاره کرد. در حالی که در ویزای کاری آلمان پس از 5 سال کار می‌توانید برای اقامت دائم آلمان اقدام کنید.
 
تمکن مالی جاب سیکر آلمان
یکی از شرایط اخذ ویزای جاب سیکر آلمان برای متقاضیان، ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی است. این افراد باید ثابت کنند که بودجه کافی برای پوشش کل اقامت خود در آلمان که معادل ۴۰۰۰ یورو یا ۸۵۳ یورو در ماه است را دارند.
شرایط سنی جاب سیکر آلمان
یکی از موارد قابل توجه درباره آلمان این است که جمعیت این کشور روز به روز به سمت پیر شدن می‌رود. یکی از دلایل فراهم کردن شرایط مختلف برای پذیرش مهاجران نیز همین است. از این رو برای اخذ ویزای جاب سیکر نیز، محدودیت سنی در نظر گرفته است. اگرچه به شکل رسمی محدودیت سنی مهاجران مطرح نشده، اما اخذ ویزای جاب آفر آلمان برای افراد بالای ۴۵ سال نسبت به افراد جوان‌تر، سخت‌تر است.
 
شرایط ویزای جاب سیکر آلمان
1. تمکن مالی کافی برای 6 ماه زندگی در آلمان
2. مدرک زبان
3. داشتن گذرنامه معتبر
4. کپی از صفحه اطلاعات گذرنامه
5. ۳ عکس بیومتریک با توجه شرایط تعیین شده از سمت سفارت آلمان
6. نامه برای مشخص نمودن نحوه شغل یابی و مهارت‌هایی که دارید
7. ارائه مدارک تحصیلی
8. رزومه و سابقه کاری به صورت دقیق
9. اثبات تمکن مالی با ارائه فیش بانکی، داشتن اسپانسر و پشتیبان مالی در آلمان و یا ایجاد حساب بلوکه در آلمان به مبلغ ۱۰ هزار یورو
10. اثبات محل اقامت شما در کشور آلمان
11. ارائه مدارکی مثل گواهی تولد، ازدواج و … در صورت متاهل بودن
 
1402/01/27

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top