رزرو وقت مشاوره

بررسی شانس های مهاجرت

02126421612

||  

مهاجرت از طریق ازدواج

  ||


 
 
مهاجرت از طریق ازدواج
قانون مهاجرت از طریق ازدواج یک قانون بین‌المللی است از طرف سازمان جهانی مهاجرت است به همین‌ خاطر اکثریت کشورهای جهان آن را به رسمیت می‌شناسند و بعد از صادر شدن ویزای ازدواج برای شخص، آن فرد می‌تواند برای اخذ تابعیت آن کشور اقدام کند.
 
 
مراحل اقامت از طریق ازدواج
مرحله اول برای اقامت گرفتن در هر کشور این است که ابتدا باید ازدواج به صورت رسمی ثبت شود و سپس با ارائه مدارک لازم به سفارت، برای ویزای ازدواج کشور مقصد درخواست دهد.
سفارت نیز پس از بررسی مدارک و تایید درستی آنها و همین‌طور تأیید توان مالی همسر اقدام به صادر کردن ویزا می‌کند.
ضمنأ اعتبار ویزای ازدواجی به مدت یکسال بوده که در صورت تداوم ازدواج این ویزا هر ساله تمدید می‌گردد و پس از سه سال تمدید، فرد می‌تواند درخواست اخذ تابعیت کند.
 
 
مدارک لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج
• داشتن کارت پایان خدمت
• کپی از تمام صفحات پاسپورت
• مدارک ازدواج از جمله سند ازدواج
• مدارک شغلی جهت اثبات توانایی مالی برای تامین هزینه های زندگی
• دارا بودن مدرک زبان A1
• دارا بودن گواهی عدم سوء پیشینه برای مرد
• در دست داشتن کارت ملی برای مرد
• همراه داشتن شناسنامه زوج ها برای اثبات ارتباط
 
 
 
مسئولیت‌های ناشی از مهاجرت از طریق ازدواج
درصورتی که قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید اقامت از طریق ازدواج را دریافت کنید باید یک سری مسائل را در نظر بگیرید؛ مثلاً مرد وظیفه دارد که ۳ سال همه‌ی هزینه‌های شریک زندگی‌اش را بپردازد و حدود ۵ سال از اخذ ویزای آن گذشته باشد یا حداقل ۲ سال را در آن کشور زندگی کرده باشد. در صورتی که فرد متقاضی بعد از ۲ سال طلاق بگیرد اقامت آن باطل می‌شود و به هیچ عنوان نمی‌تواند تقاضای اقامت کند.
 
 
 
مزایا و معایب مهاجرت از طریق ازدواج
هر پروسه ای مسلما دارای مزایا و معایبی می‌باشد که ما در اینجا قصد داریم به اختصار به برخی از آنها اشاره کنیم. ابتدا قصد داریم با مزایای مهاجرت از طریق ازدواج آشنا شویم: اولین مورد که موجب می‌شود مهاجرت از طریق ازدواج نسبت به انواع دیگر مهاجرت ارجعیت داده شود این است که دارای هزینه بسیار پایینی می‌باشد. دومین مورد می توان به این‌که اجازه اشتغال به صورت تمام وقت را به اتباع خارجی و در نهایت بر خورداری از حقوق شهروندی مساوی با سایر افراد جامعه و قطعی بودن دریافت تابعیت پس از گذشت ۳سال اشاره کرد.
حال به معایب مهاجرت از طریق ازدواج میپردازیم: اولین مورد نیاز به ارائه مدارک معتبر زبان جهت اثبات توانایی در برقراری ارتباط باافراد جامعه سپس نیاز به اشتغال همسر با درآمد نسبتا بالا و در نهایت لزوم ایجاد علاقه بعد از ازدواج، موارد ذکر شده چندین مورد از مزایا و معایب مهاجرت از طریق ازدواج می‌باشد.
 
 
 
مهاجرت از طریق ازدواج صوری برای اقامت
یکی از روش‌هایی که برخی افراد برای مهاجرت به آن فکر می‌کنند ازدواج به صورت صوری است اما این سوال پیش می‌آید که آیا برای مهاجرت چنین ‌کاری ارزش دارد؟ ازدواج به صورت صوری می‌تواند تبعات جبران ‌ناپذیری را داشته باشد؛ زیرا شما مجبور هستید که حداقل سه سال را با شخصی که هیچ‌گونه شناخت روحی، عاطفی یا رفتاری ندارید به اجبار زندگی کنید.
گاهی ممکن است که این کار برای شما هزینه‌هایی نیز داشته باشد و شخص مقابل در قبال ازدواج با شما درخواست مبلغی کند. افرادی که در قبال مبلغی با شما ازدواج می‌کنند ممکن است که از نظر فردی، اجتماعی و فرهنگی فردی فقیر و شرایط مناسبی نداشته باشد و یا حتی با شما تفاهمی نداشته باشد و شما ناچار هستید که سه سال زندگی مشترک با آن فرد را بپذیرید.
این موضوع فقط از یک سوی ماجراست و از سوی دیگر ممکن است که دولت مقابل با اطلاع از صوری بودن ازدواج شما اقدام به دیپورت و خارج کردن شما از کشور کند و حتی شما را به صورت دائم ممنوع‌الورود کند و از این جهت ازدواج صوری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
 
 
 
اقامت اروپا از طریق ازدواج
مهاجرت از طریق ازدواج در اروپا می‌تواند ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای اخذ اقامت باشد که افراد می‌توانند از طریق آن اقدام به اخذ ویزا کنند. اقامت اروپایی، نوعی اقامت از طریق ازدواج است که به شما اجازه می‌دهد به عنوان یک فرد خارجی در آن کشور اقامت کنید. همین‌طور می‌توانید از امکانات آن کشور مانند امکان کار در اتحادیه اروپا استفاده کنید. اقامت اروپا از طریق ازدواج به دو صورت موقت و دائمی صورت می‌گیرد. اما شرایطی که متقاضی برای گرفتن اقامت از طریق ازدواج در اروپا باید داشته باشد به شرح زیر است:
• داشتن حداقل ۱۸سال سن
• احراز هویتی از طریق مدارک هویتی فرد و پاسپورت
• اثبات تاهل با تبعه اروپایی از طریق ارائه مدارکی مثل پاسپورت، شناسنامه یا سند ازدواج
• اثبات توانایی مالی برای پذیرفتن هزینه‌های همسر خود و زندگی در اروپا که با توجه کشورهای مختلف این هزینه‌ها متفاوت است
 
 
 
تابعیت از طریق ازدواج
کشورهای مختلف دنیا طبق قوانین و مقررات خودشان تابعیت افراد را قبول می‌کنند و هر کشور قوانین متفاوتی برای تابعیت را دارد. اما مسأله مهمی که باید برای تابعیت از طریق ازدواج در نظر داشت این است که مطابق قوانین اروپا، اگر با یک مرد اروپایی یا یک زن اروپایی ازدواج کرد باید توانایی مالی داشته باشد.
اگر توانایی مالی برای اداره زندگی را دارا نباشد یا توانایی کار کردن را ندارد در ابتدا باید کار پیدا کند. وی باید به مدت شش ماه مالیات به آن کشور بپردازد و ثابت کند که توانایی حمایت مالی همسر خود را کسب کرده است. بنابراین در صورت ازدواج با یک شخص که تابعیت کشور مقصد را دارد می‌توان تابعیت آن کشور را اخذ کرد.
 
 
 
قوانین مهاجرت از طریق ازدواج
در صورتی که قصد مهاجرت از طریق ازدواج را دارید باید یک سری قوانین را رعایت کنید. از آنجایی که قوانین طلاق و ازدواج در بیشتر کشورها به جنسیت همسر هیچ ربطی ندارد؛ بنابراین ازدواج زن ایرانی با مرد آلمانی یا برعکس هیچ مشکلی ندارد. لذا آنها می‌توانند به گرفتن ویزای ازدواج آلمان و سپس تابعیت اقدام کنند.
هرچند باید توجه داشت که این قانون تنها برای افرادی است که به صورت یقین با یک تبعه کشورهای دیگر ازدواج کرده‌اند. از دیگر قوانین‌ مهاجرت از طریق ازدواج ثبت مدارک و جزئیات است که به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
 
 
شرایط مهاجرت از طریق ازدواج
در حقیقت اولین و مهم‌ترین شرطی که باید به آن توجه کنید ازدواج صورت گرفته بین طرفین است؛ لذا ازدواج باید کاملا حقیقی بوده و دو طرف حقیقی بودن ازدواج خود را ثابت کنند. برای ثابت کردن این موضوع نیاز است که یک مدرک از طرف نشان داده شود و به این صورت حقیقی بودن ازدواج ثابت خواهد شد. از دیگر شرایط مهم اقامت این است که متقاضی باید ثابت کند که تمکن مالی کافی داشته و می‌تواند مخارج زندگی همسرش را در کشور مقصد تامین کند.
همین‌طور باید درمورد داشتن مکان کاملا مناسب با شرایط خوب خودش را ثابت کند. در صورتی که همه این شرایط فراهم باشد طرفین می‌توانند خیلی راحت ویزای کشور مورد نظر را اخذ کنند.
بهترین کشورها برای اقامت از طریق ازدواج
به طور کلی بهترین و آسان‌ترین کشورها جهت ازدواج برای مهاجرت، کشورهایی است که دارای سخت‌گیری کم‌تری هستند و استفاده از حقوق شهروندی را به بهترین نحو می‌پذیرد. در ادامه بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ازدواج را شرح می‌دهیم:
 
 
 
ازدواج برای اقامت در اوکراین
اوکراین یکی از بهترین و مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت از طریق ازدواج است. مدت زمان انتظار برای ثبت ازدواج در اوکراین یک ماه است. مدارکی که برای ازدواج و مهاجرت در اوکراین مورد نیاز است شامل پاسپورت خارجی، گواهی تولد و سند بوده که وضعیت تاهل را به این صورت اثبات می‌کند و مجرد بودن و عدم سابقه کیفری را بررسی می‌کند.
ازدواج در این کشور سریع‌ترین راه برای گرفتن حق شهروندی است و همچنین می‌توانید تنها با دو سال زندگی، اقامت این کشور را دریافت کنید.
 
 
 
ازدواج برای اقامت در ترکیه
کشور ترکیه نیز یکی از سریع‌ترین مسیرها برای گرفتن اقامت از طریق ازدواج را دارد. برای ازدواج در این کشور کافی است که ثابت کنید ازدواج شما کاملا جدی بوده و به صورت صوری اقدام به ازدواج نکرده‌اید و همین‌طور مجرد هستید. اگر که هیچکدام از موارد گفته شده را ندارید باید مدرکی مبنی بر طلاق همسر یا فوت همسر در دست داشته باشید.
 
 
 
ویزای نامزدی FIANCE VISA
بهتر است کسانی که قصد دارند با یک آمریکایی یا انگلیسی ازدواج کنند قبل از ازدواج از طریق ویزای نامزدی برای کسب اقامت اقدام نمایند چرا که مراحل آن بسیار راحت تر از ویزای ازدواج  پیش میرود و به نتیجه میرسد. 
 
• ویزای نامزدی در آمریکا
ویزای نامزدی در کشور آمریکا در دسته ویزای K قرار می گیرد و به عنوان K1 شناخته می شود. بنابراین اگر قصد دارید نامزد خارجی خود را برای ازدواج آمریکا بیاورید این نوع ویزا را باید اخذ کرد و قابلیت تمدید تا ۶ ماه را دارد. چنانچه بعد از این مدت ازدواج صورت نگیرد شخص باید ایالات‌متحده را ترک کند. اگر نامزد دارای فرزند باشد و زیر ۲۱ سال سن داشته باشند تحت ویزای K2 می تواند با نفر اصلی به آمریکا سفر کند.
 
• ویزای نامزدی انگلیس
یکی از انواع ویزاهای انگلیس ویزای نامزدی است که با عنوان ویزای ازدواج احتمالی نیز در انگلستان شناخته می‌شود با سایر دسته‌بندی‌های ویزاهای ازدواج متفاوت است و هیچ الزامی برای زندگی با فرد متقاضی وجود ندارد.
برای اخذ ویزا باید شرایطی از جمله اینکه:
فرد و همسر آینده وی حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند و یکدیگر را ملاقات کرده باشند.
فرد و همسرش بعد از ازدواج قصد داشته باشند با یکدیگر به طور مداوم زندگی کنند.
رابطه قبلی که با شریک زندگی تان داشته اید به طور کامل پایان یافته باشد.
فرد از نظر مالی باید بودجه کافی برای حمایت از خود و افراد تحت تکلف خود داشته باشد.
فرد باید ۱۸ هزار و ۶۰۰ پوند در سال درآمد داشته باشد یا این مبلغ را به صورت پس انداز نشان دهد.
محل اقامت فرد و همسر آینده وی نیز معلوم باشد .
مدت زمان ویزای نامزدی در انگلستان ۶ ماه است که در طول این مدت باید با نامزد خود اقدام به ازدواج در انگلیس کند. در غیر این صورت باید انگلستان را ترک کند. اگر ازدواج صورت بگیرد یک ویزای ۳۰ ماهه به همسر فرد اعطا می شود.
 
 
سوالات متداول در زمینه تابعیت از طریق ازدواج
 
بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج کدام کشور است؟
بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج کشوری است که مدت زمان گرفتن اقامت و دریافت حقوق شهروندی در آن، مدت زمان کوتاهی را بطلبد. اوکراین را می‌توان به عنوان بهترین کشور برای ازدواج در نظر داشت زیرا پروسه اخذ شهروندی در این کشور بسیار کوتاه است و فرد در عرض یک ماه می‌تواند ازدواج خود را به ثبت برساند. همچنین با ۲ سال اقامت پیوسته می‌توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید.
 
 
چگونه از طریق ازدواج مهاجرت کنیم؟
هر فرد می‌تواند مطابق با قوانینی که وجود دارد با فردی که تابعیت آن کشور را دارد ازدواج کند و اقدام به مهاجرت کند.
 
 
 
ازدواج در خارج چه هزینه‌هایی دارد؟
هر شخص قبل از مهاجرت باید در مورد هزینه‌های زندگی در آن کشور از قبیل:خوراک، پوشاک، مسکن و هزینه‌های درمانی را مد نظر بگیرد و همچنین توانایی مالی برای اداره زندگی را داشته باشد.
 
 
 
قوانین مهاجرت از طریق ازدواج چیست؟
در صورتی که شخصی قصد مهاجرت از طریق ازدواج را داشته باشد باید قوانین مد نظر کشور مقصد را در نظر بگیرد و همچنین اقدام به ازدواج صوری نکند؛ زیرا ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای شخص داشته باشد.
✔️ آیا در آمریکا و اروپا تفاوتی میان انتقال و تابعیت از طریق زن و یا مرد با ازدواج وجود دارد؟
خیر، چناچه با زن یا مردی که دارای شهروندی می باشد ازدواج صورت گیرد امکان اخذ تابعیت وجود دارد.
✔️ویزای نامزدی در کشور انگلیس قابل تمدید است؟
خیر، غیر قابل تمدید است.
 
1402/01/27

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top