رزرو وقت مشاوره

بررسی شانس های مهاجرت

02126421612

||  

مهاجرت از طریق تولد فرزند

  ||


 
 
مهاجرت از طریق تولد فرزند  
مهاجرت از طریق تولد فرزند در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش می تواند برای خیلی افراد گزینه ی بسیار مناسبی باشد. در صورتی که قصد دارید فرزندتان تابعیت کشوری که در آن متولد می شود را داشته باشد، باید به فکر گرفتن ویزا برای کشور هایی که تابعیت خاک دارند باشید و فرزند خود را در آن کشور ها به دنیا بیاورید. در آینده امکان دارد که پدر و مادر فرزند نیز بتوانند اقامت خود در آن کشور را به دست آورند.
 
هدف اصلی این نوع از سفر دریافت حق شهروندی، اقامت دائم و پاسپورت یک کشور خارجی با قانون تابعیت ولادت (اصل خاک) برای فرزند تازه متولد شده است. در اکثر اوقات اگر حق شهروندی نوزاد موجب کمک به والدین برای دریافت اقامت دائم آن کشور شود، به آن نوزاد اصطلاحا کودک گذرنامه و یا لنگر بچه(anchor baby) گفته می‌شود.
 
 
 
تفاوت حق خاک و حق خون در تابعیت
کودکان تازه متولد شده در تمام دنیا، بر اساس دو شیوه مختلف تابعیت می‌گیرند که شامل «حق خون» و «حق خاک» است. در حالت اول، تابعیت فرزند به تابعیت والدین بستگی داشته و در حالت دوم، به کشور محل تولد مرتبط است. در برخی کشورها نیز، از هر دو اصل بسته به شرایط استفاده می‌شود. کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهند به مفهوم «حق خاک» پایبند هستند.
در تابعیت بر اساس «حق خون»، چنانچه والدین تابعیت کشورهای مختلف را داشته باشند، طبق قوانین هر کشور می‌توانند برای تابعیت فرزند خود تصمیم بگیرند. در اغلب کشورها نیز، تابعیت پدر تعیین کننده است.
 
 
 
کشورهای تابعیت خون
اکثر کشور های جهان از این اصل تبعیت می کنند. در صورتی که کشوری پیرو اصل خون باشد، فرزند متولد شده در کشورشان تابعیت پدر و مادر خود را می گیرد و نه کشوری که در آن متولد شده است!
برخی کشور ها حتی اگر یک والد دارای تابعیت کشورشان باشد، به فرزند هم آن تابعیت را می دهند ولی برخی دیگر سخت گیرترند و فقط در صورتی که هر دو والد تابعیت کشورشان را داشته باشند به فرزندشان هم تابعیت اعطا می کند.
تمام کشور های اروپایی از قانون خون یا ترکیبی از قانون خاک و خون استفاده می کنند.
مهاجرت از طریق تولد فرزند در این کشور ها به طور کلی پیشنهاد نمی شود زیرا تضمینی بر گرفتن تابعیت از طریق تولد وجود ندارد.
کشورهای تابعیت خاک
اقامت از طریق بچه دار شدن در کشوری دیگر، تصمیم بسیار بزرگی است که آینده ی فرزندتان را دستخوش تغییر می کند.
در صورتی که قصد دارید فرزند شما تابعیت کشور دیگری را به محض به دنیا آمدن بگیرد، باید در کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند یا به بیانی دیگر از اصل خاک تبعیت می کنند، فرزندتان را به دنیا آورید. براساس این قانون در کشور هایی که تابعیت خاک دارند، هر شخصی که در مرز و بوم و کشوری که پیرو این اصل است متولد شود، تابعیت آن کشور را دریافت می کند و عملا جزو شهروندان آن کشور به حساب می آید؛ بنابراین مهاجرت از طریق تولد فرزند پیشنهاد می شود.
از معدود کشور های پیشرفته ای که از اصل خاک تبعیت می کنند، کانادا و آمریکا هستند. کشور های دیگری مانند مکزیک، آرژانتین، شیلی، برزیل و … نیز پیرو اصل خاک اند.
 
کشور های اروپایی نیر در گذشته و تا قبل از 2004 از اصل خاک پیروی می کردند ولی با افزایش مهاجرین با هدف تولد فرزند، این قانون برداشته شد. در کل 30 کشور در کل دنیا از این اصل تبعیت می کنند. لازم به ذکر است که برخی کشور های دیگر نیز از این اصل تبعیت می کنند ولی شرایط خاصی را دارند که گاها پیچیده است و مهاجرت از طریق تولد فرزند پیشنهاد نمی شود.
شرایط اقامت والدین از طریق تولد فرزند
همانطور که پیش از این گفتیم، کشورهای زیادی در دنیا به فرزندان متولد شده در خاک خود اقامت می‌دهند. اما باید توجه داشته باشید که این شرایط تنها برای فرزندان بوده و به معنای دریافت اقامت برای والدین آن‌ها نیست. البته بسیاری کشورها از جمله کانادا، امتیازات قابل توجهی را در شرایط مختلف مهاجرتی برای این والدین در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، پس از این که فرزندان متولد شده در کشور کانادا به سن 18 سالگی رسیدند، می‌توانند نسبت به اخذ ویزای اسپانسرشیپ برای والدین خود اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید مقاله اقامت کانادا با تولد فرزند را در همین وب‌سایت مطالعه کنید.
 
 
موسسه مهاجرتی گرین کارت هیچگونه خدمات مشاوره‌ای و یا فعالیت مهاجرتی در زمینه‌ی مهاجرت از طریق فرزند انجام نمی‌دهد و صرفا اطلااعاتی را در این زمینه اعلام می دارد.
بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهند
اقامت از طریق تولد فرزند در ترکیه
ترکیه همانند اکثر کشور ها از اصل خون تبعیت می کند. در صورتی که فرد متولد شده از یک سمت (مادری یا پدری) دارای تابعیت ترکیه باشد، فررند نیز تابعیت ترکیه را اخذ می کند.
اما تحت برخی شرایط فرد می تواند شهروند ترکیه شود. برخی از این شرایط عبارتند از:
• به زبان ترکی مسلط باشد و بتواند به راحتی صحبت کند.
• باید حداقل 5 سال در ترکیه زندگی کند و سپس برای اخذ تابعیت اقدام نماید.
• خطری برای کشور ترکیه محسوب نشود.
• دولت ترکیه را مطمئن شود که فرد می تواند هزینه هایش را ساپورت کند.
مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه برای ایرانیان می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا کشور ترکیه هم به ایران بسیار نزدیک است و هم فرهنگ مردمشان بسیار نزدیک به فرهنگ ماست.
اقامت از طریق تولد فرزند در دبی
کشور امارات نیز از اصل خون تبعیت می کند و تولد نوزاد در این کشور لزوما منجر به دریافت تابعیت نمی شود و مهاجرت از طریق تولد فرزند زیاد پیشنهاد نمی شود. دولت امارات به فرزندانی که حداقل یکی از والدین آن ها اماراتی باشد، تابعیت اماراتی می دهد. در صورتی که پدر اماراتی باشد، فرزند به راحتی تابعیت امارات را اخذ می کند اما در صورتی که فقط مادر اهل کشور امارات باشد، تحت شرایط خاصی فرزند امکان گرفتن تابعیت و اقامت این کشور را دارد.
اقامت از طریق تولد فرزند در هلند
به دلیل این که کشور هلند نیز از سیستم خون تبعیت می کند، مهاجرت از طریق تولد فرزند به این کشور با هدفِ گرفتن تابعیت بی فایده است. به دنیا آمدن فرزند در خاک هلند صرفا می تواند پروسه ی دریافت اقامت را برای خودش و پدر و مادرش آسان تر کند.
در صورتی که مردی هلندی و زنی غیرهلندی که با هم ازدواج نکرده اند صاحب فرزند بشوند، در صورتی که پدر قیم او باشد تابعیت کشور هلند به فرزند داده می شود.
اقامت از طریق تولد فرزند در سوئد
مهاجرت از طریق تولد فرزند در سوئد پروسه ی سخت و طاقت فرسایی دارد و این کشور نیز از قانون خون تبعیت می کند. در صورتی که کسی بعد از آپریل سال 2015 به دنیا آمده باشد و یکی از والدین او تابعیت کشور سوئد را داشته باشد، او نیز شهروند سوئد خواهد شد و مکان به دنیا آمدنش تاثیری در کسب شهروندی ندارد.
کشورهایی که با تولد فرزند به والدین اقامت میدهند
اقامت از طریق تولد فرزند در آلمان
مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان می تواند گزینه ی مناسبی باشد از این جهت که این کشور تسهیلات زیادی را برای افراد باردار و پدر و مادر ها و حتی خود نوزاد در نظر گرفته است. حتی در صورت داشتن بیمه اکثر هزینه های زایمان در کشور آلمان توسط دولت پرداخت می شود.
آلمان از هر دو قانون خاک و خون به صورت ترکیبی استفاده می کند و به همین دلیل در برخی موارد و در شرایط خاص امکان گرفتن اقامت و تابعیت از این کشور پس از تولد در خاک آلمان وجود دارد.
اقامت پدر و مادر در آلمان نیز امکان پذیر است و فرزند تازه متولد شده و هر دو والدین یا حداقل یکی از آن ها می توانند حداقل 8 سال در آلمان اقامت دائم داشته باشند.
یکی شرط زیر لازم است تا کودک بتواند تابعیت آلمان را به دست آورد:
• یکی از والدین یا هر دو اقامت دائم آلمان را داشته باشند.
• یکی از والدین یا هر دو حداقل 8 سال اقامت در آلمان داشته باشند. (مدت زمان پناهندگی نیز جزو این 8 سال به حساب می آید).
البته لازم است که فرزند متولد شده تا سن 23 سالگی واجد برخی شرایط باشد تا تابعیت او لغو نگردد. از شرایطی که در ادامه بیان می گردد ضروی است که فرد حداقل یکی از آن ها را دارا باشد.
• حداقل 6 سال را در یک مدرسه آلمانی درس خوانده باشد.
• از یک مدرسه ی آلمانی فارغ التحصیل شده باشد.
• در یکی از دوره های برگزار شده توسط خود کشور آلمان شرکت کرده باشد.
• تا قبل از این که به سن 21 سالگی برسد حداقل 8 سال را در آلمان زندگی کرده باشد.
اقامت آمریکا از طریق تولد فرزند
آمریکا یکی از کشور هایی است که از اصل خاک پیروی می کند و دارای شرایط ایده آل و عالی برای تولد فرزند شماست و این کشور همیشه جزو بهترین کشور ها برای زندگی بوده است.تولد فرزند در آمریکا بدون توجه به این که فرزند متولد شده از طرف پدر و مادر دارای چه ملیتی است، سبب گرفتن تابعیت او در این کشور می شود؛ وی از تمام حقوق شهروندی یک فرد آمریکایی برخوردار خواهد بود.همچنین وقتی به سن 21 سالگی برسد، مادر و پدرش هم می توانند اقامت دائم ایالات متحده را اخذ کنند.
پس می توان گفت اگر به مهاجرت از طریق تولد فرزند فکر می کنید، آمریکا می تواند انتخاب معقولی باشد.
هزینه تولد فرزند در آمریکا
هزینه زایمان در امریکا با توجه به این موضوع که شما قصد زایمان در کدام ایالت را دارید متفاوت خواهد بود. معمولا هزینه ای بین 35000 دلار تا 55000 دلار را می توان برای این مسئله در نظر گرفت. البته اگر تحت پوشش بیمه باشید تقریبا نیمی از هزینه ها کاهش پیدا می کند.
بهترین کشور برای بدنیا اوردن فرزند
اقامت از طریق تولد فرزند در استرالیا
کشور استرالیا نیز پیرو قانون خون است و صرفا در صورتی فرزند متولد شده در استرالیا می تواند تابعیت این کشور را بگیرد که یکی از ولدین او یا هر دو، شهروند استرالیا باشند.
در مهاجرت از طریق تولد فرزند به استرالیا اگر یکی از والدین نوزاد یا هر دوی آن ها اقامت دائم داشته باشند، فرزندشان به محض تولد تابعیت استرالیا را دریافت خواهد کرد.
درصورتی که والدین فرزند متولد شده هیچ یک شهروند استرالیا نباشند و اقامت دائم نیز نداشته باشند، گرفتن تابعیت استرالیا برای او می تواند به معضلی بزرگ تبدیل شود و زمان زیادی می برد. تنها در صورتی کودک می تواند تابعیت استرالیا را اخذ کند که حداقل تا 10 سالگی در این کشور زندگی کند.
 
 
اقامت از طریق تولد فرزند در شیلی
شیلی قوی‌ترین کشوری است که حق شهروندی را به فرزند متولد در این کشور اعطا می‌کند. این کشور دارای امکانات برجسته‌ای در زمینه آموزش و پزشکی است و جایگاه ششم را به عنوان بهترین مقصد مسافرتی در سطح جهان دریافت می‌کند. شیلی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهند قرار می‌گیرد.
این کشور همچنین پس از اتمام آزمون زبان اسپانیایی و زمان اخذ تابعیت، روند قانونی را انجام می‌دهد که به والدین برای کسب شهروندی و اقامت مادام‌العمر کمک کند. گذرنامه ارائه شده به شهروندان شیلی دارای ویژگی‌های شگفت‌انگیز و قوی در سراسر جهان است زیرا می‌توانند بدون ویزا به بسیاری از کشورها مانند بریتانیا، ایالات متحده، ژاپن، کانادا، اروپا و روسیه سفر کنند.
اقامت از طریق تولد فرزند در مکزیک
مکزیک نیز مانند سایر کشورها دارای ویژگی‌های متمایز و مکان‌های شگفت‌انگیز برای گردشگری است. این کشور همچنین به عنوان دارنده بیست و پنجمین پاسپورت برتر در سطح جهان شناخته می‌شود که مفهوم حق خاک را ارائه می‌دهد. هر زمان که والدین تصمیم به تولد فرزند خود در مکزیک بگیرند، کودک می‌تواند به طور خودکار تابعیت مکزیک را دریافت کند. 
 
 
 
اقامت از طریق تولد فرزند در کانادا
شاید بتوان کشور کانادا را بهرین کشور برای تولد فرزندانِ افرادی دانست که قصد دارند فرزندشان تابعیت کشوری خارجی را داشته باشد.
قانون خاک در کانادا باعث شده است که این کشور مقصد بسیاری از مهاجران برا تولد فرزندشان باشد. هر فردی که در خاک کانادا به دنیا بیاید، بدون توجه به ملیت و تابعیت والدینش، به محض به دنیا آمدن تابعیت کشور کانادا را اخذ می کند و یک شهروند کانادایی محسوب خواهد شد.
علیرغم فرزند، پدر و مادر اقامت و تابعیت کانادا را دریافت نمی کنند. البته می توانند تا 18 سالگی فرزند خود صبر کنند تا فرزندشان بتواند حامی مالی آن ها شود و برای آن ها اقامت دائم اخذ کند.
هزینه زایمان در کانادا 2022
بسته به استانی که برای تولد فرزند خود انتخاب می کنید و نوع بیمه و نوع زایمان می توان به طور تقریبی گفت هزینه ای بین 5000 تا 25000 دلار کانادا برای زایمان در کانادا هزینه لازم است.
در جدول زیر هزینه به دنیا اوردن بچه در کانادا به طور تقریبی آورده شده است.
 
 
 
مزایای بچه دار شدن در کانادا
شرایط به دنیا آوردن بچه در کانادا بسیار مناسب می باشد و شامل امتیازت و مزیت های بسیاری است. از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• امکان اسپانسر شدن فرزند برای والدینش بعد از سن 18 سالگی
• دریافت پاسپورت کانادایی برای فرزند بعد از به دنیا آمدن و بدون قید و شرط
• پوشش دادن بخشی از هزینه های تولد نوزاد توسط بیمه
• حق تحصیل رایگان برای فرزند متولد شده ی شما
• امکان ماندن یکی از والدین همراه فرزند در کانادا تا زمانی که وی محصل باشد.
پس مهاجرت از طریق تولد فرزند به کشور کانادا هم می تواند جزو بهترین انتخاب های شما باشد.
کمک هزینه زایمان در کانادا و اقامت از طریق فرزند
 
 
 
سوالات متداول
آیا در زمان بارداری اجازه ی سفر وجود دارد؟
ممکن است در ماه های آخر حاملگی از ورود شما جلوگیری به عمل بیاید. پیشنهاد می شود حداقل 4 ماه قبل از زایمان در کشور مورد نظر باشید.
 
هزینه های زایمان در کانادا چقدر است؟
به طور تقریبی می توان گفت بین 5 تا 25 هزار دلار هزینه می برد
 
آیا برای اخذ ویزا، باید اعلام شود که هدف زایمان در کشور مقصد است؟
خیر نیازی نیست و با بیان قصدتان که مهاجرت از طریق تولد فرزند است ممکن است مانع ورود شما به کشور مورد نظر شوند.
 
آیا با تولد فرزند به والدین نیز اقامت و تابعیت می دهند؟
خیر؛ بعد از تولد فرزند والدین او نمی توانند اقامت بگیرند و همگی باید بعد از تولد فرزند برگردند.
 
قانون خاک در کدام کشورهاست؟
آمریکا، کانادا، برزیل، آرژانتین، شیلی، کوبا، ال سالوادور، مکزیک،پرو، پاراگوئه، اروگوئه، ونزوئلا و …
 

کشورهای اروپایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهند

دریافت اقامت به محض تولد فرزند

بلژیک، بلغارستان، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، لهستان، پرتغال، اسلوواکی، اسپانیا

اقامت به شرط داشتن والدین بدون تابعیت (یا تابعیت ناشناخته )

کرواسی، جمهوری چک، استونی، فنلاند، اسلوونی

دریافت اقامت به شرط اقامت قبلی والدین

مجارستان، لتونی، لیتوانی

دریافت اقامت فرزند متولد شده بعد از چند سال زندگی در آن کشور (معمولاً تا 18 سالگی )

اتریش، دانمارک، آلمان، هلند، مالت، سوئد، انگلستان

چنین قانونی ندارند .

قبرس، رومانی

1402/01/27

|| سایر روشهای مهاجرت در دیگر کشور ها ||

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top